به گزارش افکارنیوز، علی حسینی عضو شورای ملی زعفران از ثبات قیمت زعفران در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ ۳ میلیون و ۷۰۰ و حداکثر ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

قیمت زعفران

وی افزود: با توجه به آن که کشاورزان برای تامین نیاز مالی شب عید خود اقدام به عرضه محصول زعفران در بازار می‌کنند، بنابراین با افزایش عرضه پیش بینی می شود که نوسان خاصی در بازار نداشته باشیم.

عضو شورای ملی زعفران با انتقاد از حجم بالای زعفران خریداری شده توسط سازمان تعاون روستایی بیان کرد: با وجود عرضه محصول در بورس کالا، اما خریداری وجود ندارد.  انتظار می رود افرادی که نسبت به مسائل اقتصاد آگاه هستند، بازنگری در این سیاست ها انجام دهند.

وی در بخش دیگر سخنان خود از عادی بودن روند صادرات طلای سرخ خبر داد و گفت: اگرچه میزان صادرات زعفران نسبت به مدت مشابه سال قبل با روند افزایشی روبرو بوده است اما آمار دقیق آن را در پایان سال باید اعلام کرد.

علی حسینی تصریح کرد: با توجه به آنکه برهم زدن سیاست خرید و صادرات کالا به نفع تولید داخل نیست و آینده محصول زعفران را بر هم می زند؛ بنابراین مسئولان باید دقت بیشتری بر این مسائل داشته باشند.

قیمت زعفران در بازار شب عید نوسان ندارد